(lähde toki mainittava,
mutta kirjan alkuperäinen nimikin
jo minulta unohtunut
julkaisuvuodesta ja kustantajasta
puhumattakaan)
Markkinoinnista
Suomenkielinen tiivistelmä,
Popularisointi runona
4P:
Sulla on hyvä ja innovatiivinen Tuote (Product),
jolle pitää päättää kilpailukykyinen Hinta (Price),
Sä sijoittelet (Placement) sen myymälään tai verkkokauppasi valikkorakenteeseen,
Ja palkkaat ehkä henkilökuntaa (Personel) huolehtimaan sen markkinoinnista, myynnistä, asiakaspalvelusta, huollosta jne.
2C:
Päätät, millaisissa kanavissa (Channel) Markkinoit,
Saavuttaaksesi asiakkaat (Customers)
Verkkokaupan käytettävyydestä
1 F keksi joku muu hyvin fiksu myöhemmin
(sano nimi kommentteihin,
jos nimimuistisi pelaa;
mä olen lukenut tästäkin kokonaisen kirjan),
Googlaamalla Löydettävyys (Findability) sen voi myös löytää
Eli kuinka tyypit ylipäätään löytää
Täältä valtavasta valikoimasta haluamansa
Valikkorakenne loogiseksi, tarvittaessa
Useampi porras (nää on niitä, joihin ei kompastu)
Suodatuksen voisi laittaa värin, koon, laadun, hinnan jne perusteella
Hakutulosten järjestäminen
Mutta myös, miten verkkokauppasi
Löydetään netistä helpommin
kuin neula heinäsuovasta:
hakukoneoptimointi, Mainonta somessakin (telkkarista, radiosta ja lehdestä ei voi linkata)
Kuka keksi, että tuotetiedoillakin on merkitystä verkkokaupassa? Uusi heuristiikka, suuri teoreettinen oivallus. Onko nimi jo kaikille yhtä tuttu kuin Nielsen ja esteettinen, minimalistinen ulkoasu eli ei niitävärillisiä tuotekuviakaan ja joistakin tylsän mustavalkoista kuin ennenaikainen valokuva, luulee jotkut fuksit ehkä.
VastaaPoistaPeter Morville: "Ambient Findability" kustantaja O'Reilly (2005) oli se kirja, jota Suvi I. esitteli yhdellä kurssilla. Viestinnän ja markkinoinnin ja tietotekniikan opinnoissa on limittäisyyksiäkin.
VastaaPoistahttps://www.oreilly.com/library/view/ambient-findability/0596007655/
VastaaPoista